تعدیل اضطراب مصرف کنندگان
ایجاد یک تصویر ذهنی برای شرکت
ایجاد رجحان نسبت به مارک کالا
تشویق مصرف کنندگان به استفاده از مارک کالای شرکت
تغییر در یافته‌های ذهنی مشتریان نسبت به ویژگی‌های کالا
متقاعد کردن مشتری به خرید کالا در زمان حاضر
متقاعد کردن مشتری برای پذیرش فروشنده‌ی شرکت
یادآوری به مصرف‌کنندگان در این باره که احتمال بروز نیاز به کالا در آینده‌ی نزدیک وجود دارد.
یادآوری محل خرید کالا
به خاطر سپردن کالا در طول فصولی که از آن استفاده نمی‌شود.
حفظ آگاهی مطلوب در مشتریان
(منبع: رضایی،1387: 35)
8.1- انتخاب یک پیام تبلیغاتی
تبلیغ‌کنندگان برای تهیه‌ یک خط‌ مشی نو‌آ‌ورانه و خلاق، باید مراحل چهارگانه‌ای را طی کنند. این مراحل عبارتند از: تهیه پیام، ارزیابی پیام، انتخاب پیام و اجرای پیام.
1. تهیه‌ پیام : در این مرحله درباره‌ پیام تبلیغاتی ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‌‌‌‌‌‍‍‍‍‍‍(یا همان مزیت اصلی که نام تجاری ارا‍‌یه می‌کند) تصمیم‌گیری می‌شود.پاسخ به هفت پرسش زیر اطلاعات مقدماتی و لازم را برای آغاز تهیه‌ آگهی در اختیار تهیه‌کننده آگهی قرار می‌دهد که عبارتنداز:
چه لوازم و مواد و عواملی در جنس به کار رفته است؟
به چه خوبی ساخته شده است؟
چه استفاده‌ای دارد؟
چگونه با کالای رقبا مقایسه می‌شود؟

دسته بندی : متفرقه